
Jednym z głównych powodów posiadania strony internetowej jest wyróżnienie się na tle konkurencji i zwiększenie bazy klientów. W przeciwnym razie, po co inwestować tysiące złotych w marketing? Firmy, które przeprowadzają pozycjonowanie sklepu internetowego, przyciągają więcej klientów i rosną dwa razy szybciej niż firmy, które odrzucają pozycjonowanie.
Strategia marketingowa i dotarcie do klientów
Pozycjonowanie stron to prawdopodobnie najbardziej wydajna i niedroga strategia marketingowa, która istnieje obecnie. Co więcej, przyciągnie tylko klientów, którzy aktywnie szukają Twojego produktu lub usługi. Jeśli chcesz poświęcić kilka godzin czasu, energii i niewielkiej ilości pieniędzy, to pozycjonowanie stron internetowych pomoże zapewnić „ukierunkowany” ruch na twojej stronie, a ostatecznie więcej klientów w twojej firmie niż jakakolwiek inna taktyka marketingowa, jakiej kiedykolwiek użyjesz.
Pozycjonowanie sklepu to strony, które ładują się szybciej, są łatwe do odczytania i surfowania, i wyświetlają się poprawnie na prawie wszystkich typach urządzeń, w tym na urządzeniach mobilnych i tabletach. Strony internetowe, które są łatwe do odczytania i nawigacji, częściej przyciągają uwagę czytelników lub odwiedzających – tzn. pozycjonowanie sklepów, to więcej lojalnych klientów.
Zbuduj świadomość marki
Jedną z korzyści, jaką zapewnia pozycjonowanie sklepów internetowych, jest budowanie świadomości marki. Gdy Twoje witryny pojawiają się na pierwszej stronie głównych wyszukiwarek, potencjalni klienci częściej ufają Twojej marce, gdy szukają określonego hasła, a nie innych marek, które nie mają silnej strony internetowej obecność.
Właśnie dlatego małe firmy, które chcą budować lepszą świadomość marki (lokalnie lub rozwijając krajowo), muszą inwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego i zacząć zdobywać najwyższe pozycje w zakresie kluczowych warunków związanych z ich działalnością. Nie jesteśmy już w latach 90; wyszukiwarki odgrywają teraz znaczącą rolę w tworzeniu.