Standy reklamowe są nośnikami reklamy zewnętrznej. Dzięki nim można zareklamować jakąś usługę czy produkt, informując o nich przechodniów, bądź też zwracając ich uwagę właśnie na jakąś nową ofertę. Pod terminem „standy reklamowe” kryją się po prostu stojaki reklamowe.
Nie posiadają one żadnego odgórnie przyjętego rozmiaru czy wyglądu, dlatego też wszystko zostaje w rękach producentów oraz samych firm, korzystających ze stojaków by zaprezentować swoją ofertę. Co warto wiedzieć na temat tych produktów reklamowych?
Ekspozytory reklamowe – rodzaje
Stojak reklamowy może być produkowany z rozmaitych materiałów – tworzywa sztucznego, szkła akrylowego, czy też folii PCV. Może mieć różne wymiary – nawet naprawdę duże. Także sama konstrukcja takich produktów reklamowych może być odmienna, bowiem niektóre posiadają nóżkę czy nóżki, a inne całe są stojakiem, na którego powierzchni można na przykład ułożyć liczne ulotki czy gazetki reklamowe.
Tymczasem stojaki z pojedynczą nóżką są raczej przeznaczone do umieszczenia w nich jednej reklamy lub dwóch – mogą mieć wersję jednostronną lub dwustronną. Standy reklamowe dzielą się na wewnętrzne i zewnętrzne. Stojak na reklamę zewnętrzny może znajdować się przed placówką przez cały rok – jest wodoodporny.
Zastosowanie standów reklamowych
Stojak na plakat, czy też stojaki przeznaczone do umieszczenia w nich ulotek lub gazetek reklamowych to dodatkowa forma reklamy. Celem jest zainteresowanie nową ofertą przechodniów – którzy niekoniecznie byliby zainteresowani wzięciem ulotki od pracownika lub nie sprawdziliby reklamy internetowej, bądź telewizyjnej. Można więc do nich dotrzeć w bezpośredni sposób.