Jak uprościć proces akceptacji faktur?

Faktury zakupowe w formie papierowej to jeden z ważniejszych dokumentów w każdej firmie. Ich procesowanie pochłania mnóstwo czasu. Zawsze też istnieje ryzyko, że wśród setek bardziej i mniej ważnych dokumentów papierowa faktura zawieruszy się. Pochłaniające mnóstwo czasu, żmudne opisywanie każdej faktury ręcznie można uprościć. Coraz więcej firm decyduje się skorzystać z narzędzia, które umożliwia elektroniczny obieg faktur.

Elektroniczny obieg faktur: zalety

Dzięki nowoczesnym narzędziom IT proces obiegu faktur może się dzisiaj odbywać całkowicie elektronicznie. Więcej o tym rozwiązaniu można przeczytać w naszym wcześniejszym artykule „Kilka słów o elektronicznym obiegu faktur”. Obsługa procesu akceptacji faktur przebiega bardzo sprawnie i szybko. Obieg faktur odbywa się do tego w sposób uporządkowany. Z pewnością atutem tego rozwiązania jest fakt, iż faktury są przez system archiwizowane w sposób automatyczny.

Elektroniczny obieg faktur i repozytorium

Z elektronicznym obiegiem faktur wiąże się jeszcze jedna korzyść. Do systemu dołączone jest repozytorium dokumentów. To narzędzie, które  umożliwia znalezienie miejsca, w którym znajduje się każdy dokument niezależnie od tego, jaki jest jego status. Dzięki repozytorium można znaleźć nowe dokumenty, te, które czekają na akceptację, jak również archiwalne.

Im większa jest firma, tym większą ilością dokumentów, w tym także faktur, trzeba w niej zarządzać. Zarządzanie fakturami może zostać wsparte poprzez elektroniczny obieg faktur.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *